Visst är jag lite tråkig...lite som tjuren Ferdinand sitter under sin korkek och luktar på sina blommor.

ja eller kanske vanlig. Igår hade jag tröttmössan på hela dagen somnade både i soffan hos Jessica på kvällen och i min trötta röda fåtölj på rasten men idag är jag piggare. Fortsätter på temat tråkig....
Ser på FB vad andra människor hittar på men sällan är det något som lockar mig, visst är jag konstig? så nöjd med mitt eget liv som oftast inte innehåller utflykter hit och dit, tänker kul för dom. Däremot umgås jag gärna med vänner, familj och snackar lite skit med passagerna ibland. Men jag trivs faktiskt i mitt eget sällskap också i min lilla lägenhet, men min dörr är öppen. Ta hand om hundarna och gå promenader med dem, passa mina barnbarn och hjälpa till med olika saker. Jo det finns en resa som jag vill göra, att hälsa på familjen på västkusten.
 
DAAAXS FÖR LITE ARBETE, ja igår alltså
Radion startade så där tidigt igen 04.45 en vänlig röst som pratade, ja dessa nattpratare är ganska milda och musiken är liksom snäll. Snoozade lite för länge så det blev bråttom till jobbet. Skönt det är kanske lite vår på G eller kommer det snö igen det är i alla fall plusgrader. Kändes bra att åka till jobbet trots att jag började 05.36 ... Hämtade ungdomar i Våmhus som skulle till skolan, tänk att behöva ta bussen redan 6.35 för att man skall till skolan, frukost kanske serveras. 
Väntar in tiden här och där ute på linjen.
Morgonen gick fort och snart var jag hemma hos hundarna igen, mysigt att någon väntar på mig när jag kommer hem.
 
OCH SÅ ÄR DET DÅ LÖRDAG
Och här ändrar vi inte på något alltså har jag lyssnat på "Ring så spelar vi" och druckit mitt örtte, liten morgonpromenad med Pysen och sedan detta ..
tänk att paprika kan kallas lyxigt att lägga på mackan, dessutom har jag äkta smör också. 
 
Fortsätter min invanda tillvaro "tråkig" denna dag, inget jobb, tror jag skall laga ett storkok, köttgryta bra att ha. Säkert finns det någon serie på tvn som jag kan sträck se eller så skall jag passa på att städa mitt sovrum nu när det nästan är tomt. Ja vilket som så blir det en lugn dag  ......
 
Skönt att vi kan leva just nu på olika vis.
Ha det gott och ta vara på ditt liv, vad
 du än gör eller var du än är.
 
 
 
 
Till top